Seatwave.nl is een online marktplaats waar fans tickets voor concerten, theater, sport en zo ongeveer elk ander soort live evenement kunnen kopen en verkopen. Seatwave.nl is opgericht door een groepje mensen die van mening zijn dat het gewoon simpel en veilig moet zijn om aan tickets te komen.

Informatie over SeatWave

SeatWave is een ticketmaster bedrijf, een online marktplaats waar mensen terecht kunnen voor tickets voor (sport)evenementen, concerten, comedyshows, festivals, theater, attracties en allerlei andere soort live evenementen. Mensen hebben de mogelijkheid om bij SeatWave een ticket te kopen of verkopen. Het ticketmaster bedrijf is opgericht door groepje mensen, die vinden dat het kopen en het verkopen van kaartjes eenvoudig en veilig moet verlopen. SeatWave is dus opgericht om op een gemis in de markt in te spelen, namelijk een betrouwbare ticketmaster bedrijf.


Betrouwbaarheid SeatWave

Er zijn verschillende bedrijven die kaartjes aanbieden op hun website. Zowel particulieren als bedrijven kunnen tickets kopen en verkopen bij zulke bedrijven. Je dient je echter wel te realiseren dat je bij dit soort bedrijven altijd er een risico is dat je een kaartje koopt dat geen toegang geeft tot het evenement. Controleer altijd waar je een kaartje koopt voor een evenement. Besluit je kaartjes te kopen bij SeatWave dan moet je er rekening mee houden dat je na de aankoop van je tickets zelf verantwoordelijk om voorafgaand aan het evenement het tijdstip, de datum, locatie en andere bijzonderheden van de ticket te verifiëren. Wanneer er na verificatie blijkt dat bepaalde informatie zoals het tijdstip, de datum en locatie van het evenement zijn gewijzigd, dan dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice van SeatWave. In de gebruikersovereenkomst van SeatWave staat dat het ticketmaster bedrijf niet verantwoordelijk voor het handelen of nalaten van een artiest, de organisator of met verband tot de locatie waar het evenement wordt georganiseerd. Alle verkopen zijn definitief bij SeatWave. In de gebruikersovereenkomst staat tevens dat het ticketmaster bedrijf niet verantwoordelijk is voor de handelingen of commissies van een artiest, organisator of locatie. Seatwave biedt hiervoor echter een oplossing. Wanneer je een kaartje koopt, kun je ervoor kiezen om 'Ticketcover premium' toe te voegen aan je bestelling. Deze aanvullende verzekering biedt extra dekking voor een lijst aan oorzaken waardoor je het evenement niet kan bijwonen. SeatWave belooft 100% veiligheid en garantie van tickets door bijvoorbeeld bij je bestelling 'Ticketcover premium' toe te voegen. Organisators van evenementen staan de doorverkoop van hun tickets niet toe omdat de prijzen van de tickets vaak vele malen hoger is dan de originele prijs. Organisators willen ook graag dat de prijzen van hun evenementen redelijk blijven en dat gaat niet wanneer tickets door andere bedrijven of particulieren worden opgekocht en vervolgens veel duurder worden doorverkocht aan mensen. Een organisator van een evenement kan namelijk altijd een door gekochte ticket annuleren omdat de organisator geen doorverkoop toestaat. De enige echte zekerheid die je hebt op een goede ticket, is om je ticket via de website van de artiest, locatie of bij de organisator te kopen.


Artikelen over SeatWave

Ticketmaster SeatWave

SeatWave is een ticketmaster bedrijf, een online marktplaats waar mensen terecht kunnen voor toegangskaartjes voor (sport)evenementen, concerten, comedy shows, festivals, theater, attracties en allerlei andere soort live evenementen. Mensen hebben de mogelijkheid om bij SeatWave een ticket te kope [...]

SeatWave Reviews

  • Kaartjes in januari gekocht voor concert Beyonce juli. Laatste dag een bericht van Viktor F. ontvangen (tijdens werktijd) dat we voor 17:00 moesten doorgeven akkoord te gaan met nieuwe stoelnummers, mocht dat niet zo zijn dan zouden we het geld terugkrijgen.
    Net te laat en ja hoor geen kaarten meer, het geld zou teruggestort worden. Nog steeds niets ontvangen. Dit bedrijf heeft op deze manier een verkapte vorm van geld binnen halen, oplichten binnen de regels. Ze speculeren 6-8 maanden met ieders geld, doen alsof je kaarten ervoor krijgt en puntje bij paaltje leveren ze niets uit. Ook het geld retourneren ze niet(zijn er nog mee bezig). Bij enkelen doen ze het wel om een goede recensie te krijgen.
    Wij gaan in ieder geval aangifte doen bij de politie in Nederland en Engeland. Tevens is Seatwave ook bij de Consumentenbond aangegeven als onbetrouwbaar.

    Sterke punten
    Als je naar de originele Ticketmaster site wilt gaan, pas op dat je niet bij Seatwave terecht komt. Je denkt dat je bij een originele betrouwbare site zit.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar

    Door Eva van Dijk op 25 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Twee geldige Coldplay kaarten via Seatwave verkocht.
    Na het concert kon ik fluiten naar mijn geld omdat zij beweren dat de tickets niet de orginele waren en dus niet geldig. Een volstrekte leugen.
    Laat het iedereen weten die dit leest doe nooit zaken met of via Seat Wave.
    Ze doen alles af door niet te reageren en te verwijzen naar hun voorwaarden.
    Ik hoop van ganser harte dat dit soort personen van Seat Wave zich zelf een keer zo ontzettend tegen komen. Of iemand tegenkomen.
    Van mij mogen ze beginnen met Louise Wanstall te verbouwen als ten minste t haar echte naam is. Zal wel niet want ze zijn nergens eerlijk in / mee.

    Sterke punten
    Kunnen zeer goed de boel belazeren.Stelletje criminelen.

    Zwakke punten
    Gewoon nooit zaken doen met deze club criminelen.

    Door A.A.K. op 1 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Seatwave is een erg ontbetrouwbaar bedrijf. Bij een geslaagde koop of verkoop heb je veel te veel betaald voor het product door met name hoge "service"kosten. Let goed op; bij verkoop krijg je pas betaald na de datum van het evenement. Je tickets stuur je dus op en ben je kwijt, de koper betaald aan Seatwave en het kan zomaar zijn dat je een half jaar later pas de betaling ontvangt. Als er problemen optreden dan krijg je in eerste instantie te maken met een Nederlands sprekende medewerker die totaal geen kennis van zaken heeft en geen beslissingen kan en mag nemen. Bij de meest eenvoudige vragen zullen deze medewerkers je doorverwijzen naar slecht Engels sprekende "senior" medewerkers. Deze senior medewerkers luisteren slecht en mogen als antwoord enkel de tekst voorlezen zoals die in de algemene voorwaarden staat geschreven. Seatwave (en dus Ticketmaster!) mag zich schamen!

    Sterke punten
    De manier waarop men hun telefoonnummer verbergt op de website om er maar voor te zorgen dat zo min mogelijk mensen telefonisch contact op nemen.

    Zwakke punten
    Het hele bedrijf.

    Door Joost op 2 januari 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn vrouw schaft voor haar zoon, vanwege zijn verjaardag, een kaartje aan van de Foo Fighters, via Seatwave. Wel bijna € 122,-- betaald. 99 voor het ticket, zo'n 17 voor de servicekosten en bijna 5 voor de snelle levering. Veel geld, maar zo is mijn vrouw. Want tja, het is voor zijn verjaardag. Misschien had dat een teken moeten zijn, die prijs, hoewel dit Seatwave natuurlijk geen winstbejag tegen gaat.
    Kaartje, zijnde een E-ticket, tijdig ontvangen, so far so good, leek niets aan de hand.
    Tot gisterenavond. De lieve vent staat daar, letterlijk op zijn 19e verjaardag, als groot Foo Fighters fan (hij had ze al moeten missen op Pink Pop, i.v.m. afzegging), wordt hem de toegang ontzegt. Wat bleek, iemand was al binnen op dezelfde naam/ticket. Conclusie, E-tickets zijn blijkbaar makkelijk in meervoud door te verkopen. En de OPLICHTER genaamd ANTON DRIVES, had er overduidelijk geen moeite mee om van meerdere mensen hun zwaar verdiende centen te stelen. Elke denkbare gruwelijke trage dood wensen wij deze man toe, om zo van het vertrouwen van mensen misbruik te maken en op de meest laffe manier mensen te bestelen. ANTON DRIVES je bent een zielig excuus voor een mens!!!

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    ONVEILIG.
    OPLICHTERS OP DEZE SITE ACTIEF.

    Door Henk op 6 november 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • al diverse malen tickets gekocht en verkocht via seatwave. Altijd goed gegaan en prima afgehandeld, zonder problemen dus. Echt een betrouwbare verkoper met een prima klantenservice, mochten er onverhoopt problemen zijn. Ook altijd netjes mijn geld gekregen na verkoop van kaartjes. Gewoon doen dus: kopen en verkopen via Seatwave. Een aanrader !!

    Sterke punten
    Groot aanbod van alle belangrijke concerten met veel verschillende stoelen tegen variabele prijzen, goede (klanten)service, overzichtelijke site.

    Zwakke punten
    geen

    Door H. Kluitmans op 1 augustus 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Super onvriendelijk en slecht. Wilde tickets verkopen, krijg nu een boete van 99 euro omdat er iets niet goed is gegaan. Kan je sterk afraden met deze zakkenkloppers in zee te gaan.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Onvriendelijk, onbehulpzaam

    Door Quirine op 8 juli 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Afgelopen maandag 2 juni naar kings of leon in ziggo dome geweest, het concert was geweldig!

    in februari tickets via seatwave gekocht, erg veel negatieve reacties kunnen lezen op internet over oplichterij, slecht bereikbaar etc. Waardoor ik wel erg huiverig werd.

    28 mei zou ik mijn tickets krijgen, dat vond ik nogal laat dus ik heb eerder al gemaild (in het Engels) dat ik de tickets graag eerder wilde ontvangen. Dezelfde dag meteen reactie dat de verkoper de tickets ging opsturen. 2 dagen later ontvangen, netjes op tijd dus. Tickets op een andere naam, nogmaals gemaild om te checken en weer direct antwoord. Ik raad echt aan om in het engels te communiceren met seatwave.

    Maandag met goede hoop naar het concert gegaan met enige stress. We waren dolblij dat de tickets geldig waren. Legentimeren is niet nodig in ziggo dome.

    Zelf ga ik geen tickets meer via seatwave boeken omdat ik niet meer in de stress wil zitten. Seatwave is een goede organisatie maar je weet niet zeker ofje de verkoper kunt vertrouwen. Maar indien er geen tickets meer verkrijgbaar zijn en je wilt toch graag naar het evenement gaan dan kun je het risico nemen.

    Sterke punten
    Seatwave is een prima organisatie. Goed email contact, duidelijke uitleg op website.

    Zwakke punten
    Geen zekerheid of de verkoper wel/niet te vertrouwen is.

    Door Dekker op 4 juni 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op 7 januari 2014 kaartjes gekocht voor Jochem Myjer. Op 17 april 2014 treed hij op in het Chassé Theater. Dacht ik toch mooi kaartjes voor te hebben… Nou, niet dus.

    Drie weken nadat we de 2 kaartjes hadden gekocht (welke trouwens 120 euro waren) zijn we begonnen met mailen (gezien Seatwave op geen andere manier te bereiken is) met de vraag wanneer wij deze kaartjes binnen zouden krijgen. Inmiddels zijn we 1 week voor de voorstelling en 14 weken na het bestellen en betalen van de kaarten en hebben we NOG GEEN STRAIGHT-FORWARD ANTWOORD GEHAD.

    Na welgeteld 7 mailtjes van onze kant en 14 automatisch gegenereerde mailtjes in gebrekkig Nederlands van hun kant zijn we nog geen steek wijzer geworden. Iedere keer wordt ons beloofd dat ze het gaan onderzoeken en iedere keer krijgen wij geen terugkoppeling meer. Maar ons geld terug geven? Nee dat doen ze absoluut niet!

    Al met al zijn het een stel dieven en wil ik absoluut niet meer met hun in zee gaan. 120 euro (excl. ‘servicekosten’) kwijt en zware frustraties rijker. Ik raad het iedereen ten strengste af om met deze dieven in zee te gaan!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte bereikbaarheid van de Klantenservice, gebrekkig Nederlands in antwoord op mails, geen duidelijke reactie, geen tijdsaanduiding, niet bereid om mee te werken, zien dossiers als 'behandeld' als ze een automatisch gegenereerde e-mail terug zenden, etc. etc.

    Door Robin op 10 april 2014 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Kaarten gekocht depeche mode
    Geleverd maar toegang geweigerd. Bleek dat tickets vergeld moesten zijn van copy ID naamhouder tickets en volmacht.
    Beide hadden we niet dus mochten niet in sportpaleis.
    Avond om zeep en hadden wel 400 € betaald voor kaarten van 63€
    Volgens sportpaleis is dit probleem met seat wave gekend
    Voor ons seat wave = bedrog

    Zwakke punten
    Puur bedrog

    Door Gielis op 26 januari 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben tickets gekocht voor vanavond 21 december, fors voor betaald (150 euro) via Seatwave. Koop geen tickets via dit bedrijf, het is een malafide bedrijf waar je geen contact mee krijgt!! Telefoonnummers werken niet, op mails wordt niet gereageerd. Ik vind het echt verschrikkelijk, het bedrag is wel van mijn rekening maar nooit de tickets ontvangen. NOOIT KOPEN BIJ SEATWAVE!!!!

    Zwakke punten
    malafide en onbetrouwbaar.

    Door Hopkins op 21 december 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • een week voor concert tickets besteld via seatwave. we konden keurig het vak uitzoeken en kregen de download voor E tickets de volgende dag . ze zagen er wat bleekjes uit dus met een raar onderbuikgevoel naar de Ziggo.... gelukkig geen enkel probleem en een TOP concert gehad.
    Uiteraard duurder dan reguliere tickets maar dan moet je maar op tijd kopen...kortom prima !!

    Sterke punten
    E tickets volgende dag

    Zwakke punten
    nog niet ontdekt

    Door Ronald op 8 december 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ajax-utrecht zondag jl. Na negatieve referenties wel even spannend, kaartjes waren keurig op tijd. Bij open maken zagen we 4 kaarten op naam maar niet die van ons. Bij navraag is dit wel normaal als je koopt via seatwave. Zat wel brief bij legitimatiebewijs verplicht, kreeg niet echt duidelijk heid over of dit wel of geen probleem zou geven. Dus zondag met kinderen naar arena, mooi weer goede sfeer daar. Bij binnenkomst werden kaartjes alleen gescand, niet gecontroleerd op persoon. Geluk?! Geweldige wedstrijd gehad. Wel wat duurder maar dat weet je ook via seat wave. Tevredenklant

    Sterke punten
    Kaartjes keurig op tijd
    Snel effectief

    Zwakke punten
    ZElf veel gezocht naar bevestiging over kleine onduidelijkheden.

    Door fam v op 8 oktober 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Persoonlijk ben ik geen fan van sites welke handelen in kaarten e.d., maar wil toch even kwijt dat ik zeer tevreden ben over de wijze waarop mijn bestelling is verlopen: op dinsdag 3 kaartjes voor K3 besteld (uiteraard voor een veel hoger tarief dan het origineel, maar dat is evident) en de volgende dag keurig via DHL in huis! Mijn kleine van 3 kan nu eindelijk live naar K3 kijken...en dat vanaf de eerste rij! Was erg huiverig na het lezen van de vele negatieve reviews, toch besteld en zeer tevreden. Dat mag ook best worden gemeld.

    Conclusie; ik zal niet weer zo snel kaartjes via dergelijke sites kopen, want daarmee neem je gewoon een bepaald risico; niet leveren, geen geld terug, misschien zelfs vervalsing... maar als (zoals in mijn geval) de kaartjes op voorraad zijn bij de verkoper, lijkt het risico aanvaardbaar. Daarnaast was ik zelf veel te laat met bestellen via het officiele verkoopkanaal en was uiteraard alles uitverkocht. Ik betaal nu weliswaar (veel) meer, maar zit wel eerste rij, da's ook wat waard...

    Sterke punten
    -Kaarten waren op voorraad bij 'verkoper', de volgende dag had ik ze in huis!

    Zwakke punten
    -Weinig tot geen uitleg over de handelswijze en eventuele klachtafhandeling
    -Slechts 4 antwoorden (met name verkoper-gericht) in de FAQ
    -Organisatie zou meer openheid moeten geven in hun handelswijze. Ik vermoed dat zij door dit te doen een veel betrouwbaarder karakter zouden krijgen.

    Door Patrick op 21 maart 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik had 2 kaartjes over voor Ajax - Borussia Dortmund en dacht die op een makkelijke en betrouwbare manier te kunnen verkopen. Niet dus!

    Een paar weken voor de wedstrijd had ik de kaartjes verkocht en keurig op tijd geleverd. Een paar weken na de wedstrijd nog niks van ze gehoord over de betaling, dus heb ik geprobeerd om ze te bellen. Geen enkel telefoonnummer is in gebruik! Dan maar via de mail geprobeerd. Pas een maand later en vele automatisch beantwoorde mailtjes verder kreeg ik een 'fatsoenlijk' antwoord van de customer relations agent. Ze bevestigden dat ik geldige kaartjes had geleverd, maar de koper is door de stewards uit het stadion verwijderd omdat hij of zij een supporter van de uitploeg (Borussia Dortmund) zou zijn. Dit werd mij door seatwave aangerekend en ik kon fluiten naar mijn geld. Om het nog wat erger te maken dreigden ze me nog een boete op te leggen ook.

    Ik raad iedereen af om op wat voor manier dan ook in zee te gaan met dit bedrijf. Het zijn professionele dieven! Zodra er iets mis gaat zijn ze onbereikbaar en als je weken later dan toch nog reactie krijgt zeer onredelijk. Mocht je helemaal geen reactie krijgen kan je proberen om de customer relations agent direct te mailen via [email protected]

    Sterke punten
    Duidelijke website

    Zwakke punten
    Zeer slecht bereikbaar (telefonisch helemaal niet en via de mail erg traag)
    Onredelijke klantenservice
    Stelen je geld en/of kaartjes

    Door RS op 30 januari 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Tickets besteld via internet. Blijk ik mij vergist te hebben. Geen probleem even een mailtje sturen en het probleem is opgelost. Resultaat: Geld kwijt.\r\nBellen naar Seatwave heeft geen enkele zin. Terugbellen doet men niet. 6 maal gebeld en manager zou terugbellen. Dit gebeurd niet en uiteindelijk krijg ik een medewerker aan de lijn, die niet wil doorverbinden met de manager, te horen jammer geld kwijt.\r\nWet koop op afstand. Trek men zich niets van aan. Geld kwijt.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Wat een verschrikkelijke organisatie. Geen enkel gevoel voor klanten

    Door j.m.van Leen op 7 augustus 2012 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Helemaal blij met mijn ticket voor het concert van Manu Chao in Brussel was ik. Meer dan het dubbele betaald voor de originele verkoopprijs maar ach, eindelijk kon ik m live zien! Meteen een trein en hotelkamer geboekt. 2 dagen voor het concert kreeg ik een mail:de ticket kan niet geleverd worden ivm met 'problemen met de transactie'. Terwijl ik gewoon betaald had! Over de zeik een mail getypt en geprobeerd te bellen: geen gehoor. Ik keeg uiteindelijk een mail terug, bol van de spelfouten, dat het geld teruggestort zou worden. Geen uitleg hoe of wat. Tot op heden, 1 augustus, nog niks van het aankoopbedrag terug gezien. Een andere medewerker beweert dat het geld op 11 juli al teruggestort zou zijn, wat niet het geval is.
    Wat een belachelijke praktijken zijn dit, schandalig! Je betaalt voor iets wat niet geleverd wordt en het is maar de vraag of je je geld terug krijgt. Over 5 dagen (mijn ultimatum) ga ik aangifte doen wegens oplichting. Of het helpt weet ik niet want ze hebben niety eens een hoofdkantoor in NEderland

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    Slecht bereikbare 'klanten'service en late reacties, geen levering, geen geld terug, je wordt absoluut niet serieus genomen. Voor het geld dat je betaalt voor een ticket is het werkelijk schandalig!

    Door Linda op 1 augustus 2012 Reageer (3 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Deze website is niet meer actief

Schrijf je eigen review