Say farewell to ticket fraud and disgraceful secondary ticket prices.
GUTS is a ticketing system which uses blockchain technology to register ownership of SMART-tickets. GUTS makes ticket fraud impossible. The ticket can only be (re)sold at a fixed price, so no more disgraceful prices for secondary tickets.
Mooi idee dat je tickets als het ware pas zichtbaar zijn op de dag van het event en voorkomt het doorverkopen van tickets voor de jackpot..echter als je dus niet kan en wel van je tickets af wil kan dit dus niet, alleen via hun eigen systeem en ben je feitelijk aan 'de goden overgeleverd'. Zij hebben NOOIT het bereik van een ticketswap, waar veel mensen eerlijke tickets kopen voor eerlijke prijzen, dus maak een koppeling naar Ticketswap en opgelost, maar dan krijg je het argument: wij hebben een speciale QR code en kan je niet uploaden bij ticketswap...ze reageren wel snel, dat dan weer wel, maar zou hier nooit meer tickets kopen!
Sterke punten goede communicatie
Zwakke punten gewoon een zwak concept en je hebt als koper dus GEEN tickets tot de dag zelf! dus als je niet kan, ziek bent, of welke reden dan ook...dan heb je er compleet NIKS aan!
Wat een gaar systeem! Ik word er ff niet goed van dat ik mn tickets pas op het laatste moment krijg en dan een onaangename verrassing krijgt. Bij elke show kan je normaal gesproken kiezen waar je gaat zitten. Maar met Guts gaan we blijkbaar een sprong terug in de tijd. Dan heb je 1e rang en dan zit je achteraan. Dit zuigt echt zo hard!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Raar systeem
Laatste moment je tickets en plaatsen
Geen keuze
Ik snap het niet. Waarom moet ik al deze gegevens doorgeven. Bij het theater gaat zoiets veel beter en gemakkelijker. Moet zeggen dat ik hier niet gelukkig van word, jammer. Zo kan ik geen tickets kopen.
Kon 2 uur lang in de wachtrij staan.. en wat heb je dan? Tickets voor een Dinsdag!! Vervolgens denk je duurdere tickets te bestellen, zodat je mooie plaatsen hebt. Krijg je op de dag zelf pas je plaatsen te horen! Kan dus mooi ergens achter een paal zitten op deze manier. Nooit meer via dit rotsysteem.
Zeer slecht werkend systeem. Ruim twee uur wachten voor kaartjes van Jochem Myjer om uiteindelijk wel 4 kaartjes te vemachtigen op de derde rang op een maandagavond.
Continu meldingen over grote kans/kleine kans op kaartjes op mijn favorieten. Wat ik dus iedere keer heb aangepast. Dit alles met zeer tijdig inloggen en mijn mobiel bij de hand hebben.
En idd geen stoelkeuze. Ben benieuwd of mijn kinderen iets kunnen zien vanaf rang 3 straks.
Titel zegt alles. Jochem Myer. Wachtrij begint met 1 uur. Dat werd dus 2 uur. Kans op kaartjes veranderd per minuut. Maar uiteindelijk dus nul komma nul. Oh ja, eentje beschikbaar met mogelijke zichts beperking voor 19,50.
Nooit weer en dus nooit naar Jochem Myer? Jammer.
Via de schouwburg kaartjes besteld en bij het betalen kom je bij guts terecht. Ik had mooie plekken gereserveerd en een dag van te voren, wordt je op een totaal andere plek gezet. Ergens achteraan. Mail gestuurd en dit is hun werkwijze blijkbaar. Alleen jammer dat dat bij de betaling niet duidelijk gecommuniceerd wordt. Voor mij de eerste en laatste keer dat ik bij Guts kaartjes bestel. Misschien beter voor de doorverkoop, maar als ik een stoel reserveer wil ik die ook hebben en niet ergens in een hoekje gezet worden.
Sterke punten geen doorverkoop
Zwakke punten Je kunt zelf geen stoel reserveren, dus houdt er rekening mee dat je achteraan geplaatst wordt.
Afgelopen zaterdag 10.00 uur ingelogd. Direct 223 min. wachttijd. Daarna pauze. Vervolgens werd de wachttijd 1066!!!!minuten. He nog 17 uur wachten... . Nog wel grote kans op kaartjes.???? Volgende 57 minuten wachttijd met minimale kans op kaartjes. Daarna 3 minuten met een grote kans op kaartjes. Eind in zicht, met kans op kaartjes jippie , maar helaas na 3 minuten toch volledig uitverkocht. Dit na 3,5 uur wachten en zeer vreemde wachttijden, niet echt super.
Sterke punten Niet gevonden.
Zwakke punten Zeer wisselende berichtgeving over de wachttijden en de kans op kaartjes.
In de voorwaarden staat op hun site dat je gemakkelijk van telefoon nummer wisselen kan als er iets mis is. Dit blijkt valselijk. Ik ben verhinderd en ik heb 2 kaarten, mijn partner gaat nu met een ander naar het optreden.
Het blijkt echter niet mogelijk dit te regelen, ik moet facebook screenshots van connecties van enkele maanden terug regelen, beiden moeten telefooncontracten overleggen (ik heb geen fb en gebruik prepaid) en moet volledige voor en achternamen overleggen.
Guts is telefonisch onbereikbaar, via de Telegram groep wordt je bij een negatief bericht gelijk geschoren en geknipt en de helpdesk adviseerde mij e.e.a. op afstand te regelen.
Ook komen de tickets pas enkele uren voor aanvang optreden op de app. Wat nu als er een server uitvalt? Guts is telefonisch niet bereikbaar en via de support heb ik vandaag plm 4-5 uur op antwoord moeten wachten omdat het afgelopen weekend druk voor ze geweest is. Wat het afgelopen weekend met een maandag te maken zou hebben weet ik niet, en als alles digitaal gaat via een blockchain zou er eigenlijk geen werk aan moeten zitten.
Als er een volgende keer komt neem ik wel een simkaart mee bij de benzinepomp.
Hoe dit systeem dan woekerverkoop moet voorkomen is mij een raadsel, en wat die blockchain verder toevoegt is mij ook niet duidelijk.
Ik zou het in ieder geval niet aanbevelen. Via de andere ticketproviders kan je ook "op het sportveld" boeken zoals hierbovenaan triomfantelijk vermeld staat dus hiermee is er niet iets nieuws bijgekomen.
Sterke punten Uiteindelijk krijgen de meeste mensen hun kaartje wel denk ik.
Zwakke punten Tickets zijn pas enkele uren voor aanvang optreden zichtbaar in de app.
Wat als het internet hapert, vlak voor aanvang van een concert staan er vele mensen op 1 plek waardoor verbindingen terugschalen, er een server uitvliegt, de bevestiging via het Ethereumnetwerk hapert (dit is wel eens enkele dagen geweest....google dat maar!) of je telefoon valt stuk?
"Enkele uren voor aanvang" is een geweldig risico voor Guts.
Een "single point of faillure" zogegezegd
Er is geen telefoonnummer, geen backup via mail, en de support moet je nog maar afwachten, de capaciteit is beperkt.
En ticketfraude wordt hier niet mee voorkomen. Dat hebben andere providers dan veel beter op orde.
Probleem is ook gewoon, het is geen trui die je op internet besteld, en dat die een dagje later komt.
Het product is een artikel met een deadline. En waar je een reis voor moet organiseren met wellicht meerdere mensen en misschien slaapplaats en dergelijke. Kortom een kritisch product met een datum en een tijd waarna het product vervalt.
Dan moet je als bedrijf in staat zijn ieder mogelijk scenario af te kunnen handelen. Guts is daar volgens mijn mening niet toe in staat.
Geprobeerd kaarten te kopen voor Jochem Myjer in Carre, netjes om 10:00 klaar zitten met het bericht dat de wachttijd circa 17 minuten is.
OK prima je moet er wat voor over hebben. Na meerdere keren de que op pauze te hebben gezet en dus ruim een uur verder (en niks anders te kunnen doen) eindelijk mijn kans om kaarten te kopen.
Kan ik niet eens een dag selecteren en zullen we het moeten doen met een maandag. OK prima ik schik wel want zover vooruit plan ik (normaliter) niet.
Kan het niet!!! Welke hoeveelheid kaarten ik ook invoer of het nou 1,2 of 3 kaarten zijn vanaf eerste rang tot buiten op de parkeerplaats zit ik over het maximale aantal heen, na 15X proberen de handdoek in de ring gegooid. Eeuwig zonde van mijn tijd en degene die niet ook nog de energie hebben om EN te wachten EN dan niet meer de energie hebben hierover te klagen.
Nou had ik het niet eens zo erg gevonden als er nog een fatsoenlijke manier was om snel support te krijgen bij dit bedrijf waar je gebruik kan van maken zolang je de claim nog hebt op de kaarten echter helaas niks van dit alles is van toepassing.
Eens maar dan ook nooit meer voor mij....
Sterke punten Schijnbaar eerlijk systeem (als het werkt).
Zwakke punten Ontbrekende support, slecht uitgewerkt systeem , lange wachttijden, wachttijden alles behalve accuraat.
Guts...dit werkt niet! Mijn vrouw en ik zijn beiden direct om 10:00 op de verkoopdag gestart. Zij heeft 595 minuten wachttijd en ik 108. Regelmatig gaat de wachtrij op een pauzestand doordat het zo druk is. We hebben dezelfde favoriete evenementen. Rara hoe kan dat. Ben benieuwd of er over 2 uur nog kaarten zijn. Wat een flop!
Edit: na 1 uur en 50 minuten wachten hebben we dan uiteindelijk 3 kaartjes kunnen scoren.
Guts meer dan anderhalf uur wachten om er dan achter te komen dat je achter het net vist. Mooi systeem!!!
Zo kom je nooit meer in aanmerking voor tickets. Ook het tijdstip van 10 uur: er zijn ook mensen die op dat onzalige tijdstip werken
Op het moment dat de tickets in de verkoop gaan moet je eerst 86 minuten wachten voordat je aan de beurt bent. En dan zijn alle kaartjes weg. Op deze manier kom je nooit meer aan kaartjes voor een leuke voorstelling
Sterke punten Eerlijke tickets
Zwakke punten 86 min wachten als verkoop begint. Dan weet je eigenlijk al dat de kaarten uitverkocht zijn
Goed bedoelde service, maar slecht concept!
Mooi idee dat je tickets als het ware pas zichtbaar zijn op de dag van het event en voorkomt het doorverkopen van tickets voor de jackpot..echter als je dus niet kan en wel van je tickets af wil kan dit dus niet, alleen via hun eigen systeem en ben je feitelijk aan 'de goden overgeleverd'. Zij hebben NOOIT het bereik van een ticketswap, waar veel mensen eerlijke tickets kopen voor eerlijke prijzen, dus maak een koppeling naar Ticketswap en opgelost, maar dan krijg je het argument: wij hebben een speciale QR code en kan je niet uploaden bij ticketswap...ze reageren wel snel, dat dan weer wel, maar zou hier nooit meer tickets kopen!
Sterke punten
goede communicatie
Zwakke punten
gewoon een zwak concept en je hebt als koper dus GEEN tickets tot de dag zelf! dus als je niet kan, ziek bent, of welke reden dan ook...dan heb je er compleet NIKS aan!
overbodig systeem
moeilijk systeem je krijgt je tickets laat ik zie het voordeel niet
Sterke punten
handige app
Zwakke punten
late tickets
onduidelijk
moeilijk
Troep!
Wat een gaar systeem! Ik word er ff niet goed van dat ik mn tickets pas op het laatste moment krijg en dan een onaangename verrassing krijgt. Bij elke show kan je normaal gesproken kiezen waar je gaat zitten. Maar met Guts gaan we blijkbaar een sprong terug in de tijd. Dan heb je 1e rang en dan zit je achteraan. Dit zuigt echt zo hard!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Raar systeem
Laatste moment je tickets en plaatsen
Geen keuze
Ik snap het niet
Ik snap het niet. Waarom moet ik al deze gegevens doorgeven. Bij het theater gaat zoiets veel beter en gemakkelijker. Moet zeggen dat ik hier niet gelukkig van word, jammer. Zo kan ik geen tickets kopen.
Sterke punten
Kan ik eigenlijk niet bedenken
Zwakke punten
Het is heel lastig
Slecht!
Kon 2 uur lang in de wachtrij staan.. en wat heb je dan? Tickets voor een Dinsdag!! Vervolgens denk je duurdere tickets te bestellen, zodat je mooie plaatsen hebt. Krijg je op de dag zelf pas je plaatsen te horen! Kan dus mooi ergens achter een paal zitten op deze manier. Nooit meer via dit rotsysteem.
Sterke punten
niks
Zwakke punten
Zie bovenstaand
Flutsysteem
Zeer slecht werkend systeem. Ruim twee uur wachten voor kaartjes van Jochem Myjer om uiteindelijk wel 4 kaartjes te vemachtigen op de derde rang op een maandagavond.
Continu meldingen over grote kans/kleine kans op kaartjes op mijn favorieten. Wat ik dus iedere keer heb aangepast. Dit alles met zeer tijdig inloggen en mijn mobiel bij de hand hebben.
En idd geen stoelkeuze. Ben benieuwd of mijn kinderen iets kunnen zien vanaf rang 3 straks.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Wat een drama
Titel zegt alles. Jochem Myer. Wachtrij begint met 1 uur. Dat werd dus 2 uur. Kans op kaartjes veranderd per minuut. Maar uiteindelijk dus nul komma nul. Oh ja, eentje beschikbaar met mogelijke zichts beperking voor 19,50.
Nooit weer en dus nooit naar Jochem Myer? Jammer.
Sterke punten
Niets.
Zwakke punten
De rest
Geen stoelen te reserveren
Via de schouwburg kaartjes besteld en bij het betalen kom je bij guts terecht. Ik had mooie plekken gereserveerd en een dag van te voren, wordt je op een totaal andere plek gezet. Ergens achteraan. Mail gestuurd en dit is hun werkwijze blijkbaar. Alleen jammer dat dat bij de betaling niet duidelijk gecommuniceerd wordt. Voor mij de eerste en laatste keer dat ik bij Guts kaartjes bestel. Misschien beter voor de doorverkoop, maar als ik een stoel reserveer wil ik die ook hebben en niet ergens in een hoekje gezet worden.
Sterke punten
geen doorverkoop
Zwakke punten
Je kunt zelf geen stoel reserveren, dus houdt er rekening mee dat je achteraan geplaatst wordt.
Wachttijd 1066 minuten ???????
Afgelopen zaterdag 10.00 uur ingelogd. Direct 223 min. wachttijd. Daarna pauze. Vervolgens werd de wachttijd 1066!!!!minuten. He nog 17 uur wachten... . Nog wel grote kans op kaartjes.???? Volgende 57 minuten wachttijd met minimale kans op kaartjes. Daarna 3 minuten met een grote kans op kaartjes. Eind in zicht, met kans op kaartjes jippie , maar helaas na 3 minuten toch volledig uitverkocht. Dit na 3,5 uur wachten en zeer vreemde wachttijden, niet echt super.
Sterke punten
Niet gevonden.
Zwakke punten
Zeer wisselende berichtgeving over de wachttijden en de kans op kaartjes.
Telefoon kwijt, tickets weg
In de voorwaarden staat op hun site dat je gemakkelijk van telefoon nummer wisselen kan als er iets mis is. Dit blijkt valselijk. Ik ben verhinderd en ik heb 2 kaarten, mijn partner gaat nu met een ander naar het optreden.
Het blijkt echter niet mogelijk dit te regelen, ik moet facebook screenshots van connecties van enkele maanden terug regelen, beiden moeten telefooncontracten overleggen (ik heb geen fb en gebruik prepaid) en moet volledige voor en achternamen overleggen.
Guts is telefonisch onbereikbaar, via de Telegram groep wordt je bij een negatief bericht gelijk geschoren en geknipt en de helpdesk adviseerde mij e.e.a. op afstand te regelen.
Ook komen de tickets pas enkele uren voor aanvang optreden op de app. Wat nu als er een server uitvalt? Guts is telefonisch niet bereikbaar en via de support heb ik vandaag plm 4-5 uur op antwoord moeten wachten omdat het afgelopen weekend druk voor ze geweest is. Wat het afgelopen weekend met een maandag te maken zou hebben weet ik niet, en als alles digitaal gaat via een blockchain zou er eigenlijk geen werk aan moeten zitten.
Als er een volgende keer komt neem ik wel een simkaart mee bij de benzinepomp.
Hoe dit systeem dan woekerverkoop moet voorkomen is mij een raadsel, en wat die blockchain verder toevoegt is mij ook niet duidelijk.
Ik zou het in ieder geval niet aanbevelen. Via de andere ticketproviders kan je ook "op het sportveld" boeken zoals hierbovenaan triomfantelijk vermeld staat dus hiermee is er niet iets nieuws bijgekomen.
Sterke punten
Uiteindelijk krijgen de meeste mensen hun kaartje wel denk ik.
Zwakke punten
Tickets zijn pas enkele uren voor aanvang optreden zichtbaar in de app.
Wat als het internet hapert, vlak voor aanvang van een concert staan er vele mensen op 1 plek waardoor verbindingen terugschalen, er een server uitvliegt, de bevestiging via het Ethereumnetwerk hapert (dit is wel eens enkele dagen geweest....google dat maar!) of je telefoon valt stuk?
"Enkele uren voor aanvang" is een geweldig risico voor Guts.
Een "single point of faillure" zogegezegd
Er is geen telefoonnummer, geen backup via mail, en de support moet je nog maar afwachten, de capaciteit is beperkt.
En ticketfraude wordt hier niet mee voorkomen. Dat hebben andere providers dan veel beter op orde.
Probleem is ook gewoon, het is geen trui die je op internet besteld, en dat die een dagje later komt.
Het product is een artikel met een deadline. En waar je een reis voor moet organiseren met wellicht meerdere mensen en misschien slaapplaats en dergelijke. Kortom een kritisch product met een datum en een tijd waarna het product vervalt.
Dan moet je als bedrijf in staat zijn ieder mogelijk scenario af te kunnen handelen. Guts is daar volgens mijn mening niet toe in staat.
Waardeloos systeem
Geprobeerd kaarten te kopen voor Jochem Myjer in Carre, netjes om 10:00 klaar zitten met het bericht dat de wachttijd circa 17 minuten is.
OK prima je moet er wat voor over hebben. Na meerdere keren de que op pauze te hebben gezet en dus ruim een uur verder (en niks anders te kunnen doen) eindelijk mijn kans om kaarten te kopen.
Kan ik niet eens een dag selecteren en zullen we het moeten doen met een maandag. OK prima ik schik wel want zover vooruit plan ik (normaliter) niet.
Kan het niet!!! Welke hoeveelheid kaarten ik ook invoer of het nou 1,2 of 3 kaarten zijn vanaf eerste rang tot buiten op de parkeerplaats zit ik over het maximale aantal heen, na 15X proberen de handdoek in de ring gegooid. Eeuwig zonde van mijn tijd en degene die niet ook nog de energie hebben om EN te wachten EN dan niet meer de energie hebben hierover te klagen.
Nou had ik het niet eens zo erg gevonden als er nog een fatsoenlijke manier was om snel support te krijgen bij dit bedrijf waar je gebruik kan van maken zolang je de claim nog hebt op de kaarten echter helaas niks van dit alles is van toepassing.
Eens maar dan ook nooit meer voor mij....
Sterke punten
Schijnbaar eerlijk systeem (als het werkt).
Zwakke punten
Ontbrekende support, slecht uitgewerkt systeem , lange wachttijden, wachttijden alles behalve accuraat.
Jochem Myjer 595 minuten wachten
Guts...dit werkt niet! Mijn vrouw en ik zijn beiden direct om 10:00 op de verkoopdag gestart. Zij heeft 595 minuten wachttijd en ik 108. Regelmatig gaat de wachtrij op een pauzestand doordat het zo druk is. We hebben dezelfde favoriete evenementen. Rara hoe kan dat. Ben benieuwd of er over 2 uur nog kaarten zijn. Wat een flop!
Edit: na 1 uur en 50 minuten wachten hebben we dan uiteindelijk 3 kaartjes kunnen scoren.
Sterke punten
Nog geen ontdekt
Zwakke punten
Zie review
Guts : misschien wel eerlijk maar geen verbertering
Guts meer dan anderhalf uur wachten om er dan achter te komen dat je achter het net vist. Mooi systeem!!!
Zo kom je nooit meer in aanmerking voor tickets. Ook het tijdstip van 10 uur: er zijn ook mensen die op dat onzalige tijdstip werken
Sterke punten
misschien eerlijk maar geen ticket
Zwakke punten
geen ticket
Guts tickets en je hoeft niet meer naar de schouwburg
Op het moment dat de tickets in de verkoop gaan moet je eerst 86 minuten wachten voordat je aan de beurt bent. En dan zijn alle kaartjes weg. Op deze manier kom je nooit meer aan kaartjes voor een leuke voorstelling
Sterke punten
Eerlijke tickets
Zwakke punten
86 min wachten als verkoop begint. Dan weet je eigenlijk al dat de kaarten uitverkocht zijn